تبادل
لینک هوشمند
برای تبادل
لینک ابتدا ما
را با عنوان
گنجینه عکس ارزشی
و آدرس
www.antidajjal.ir
لینک
نمایید سپس
مشخصات لینک
خود را در زیر
نوشته . در صورت
وجود لینک ما در
سایت شما و بعد از تایید مدیر
لینکتان به طور
خودکار در سایت
ما قرار میگیرد.
تمایز رنگ عمامه روحانیان سالهاست که به معمایی تاریخی تبدیل شده و یافتن منشأ سیاه بودن رنگ عمامه سادات، و سفید بودن رنگ عمامه غیرسادات، تا کنون به نتیجه قطعی و روشنی نرسیده است. شاید بتوان این مسئله را بیاهمیت تلقی کرده و آن را از دایره بحث و تحقیق تاریخی خارج کرد، اما بیشک رسیدن به پاسخی روشن در این باره، میتواند درستی یا نادرستی تداوم این تمایز در رنگ عمامه را روشن کند و کابردی امروزین بیابد.
ر مورد امكان ملاقات با امام زمان ـ عجل الله تعالی فرجه ـ ، میان علمای شیعه اتفاق نظر وجود ندارد، در این زمینه دو نظر عمده كه در مقابل هم می باشد وجود دارد: 1. نظر مخالف. 2. نظر موافق. این اختلاف نظر نیز مربوط به ملاقات در عصر غیبت كبری است.
قبل از اینكه به نقل دیدگاه ها و دلائل آن بپردازم، لازم است برای روشن شدن موضوع سؤال، نكته ای را در رابطه با انواع و حالات ملاقات، یادآور شوم تا محل اختلاف به خوبی مشخص شود و آن اینكه ارتباط با حضرت مهدی ـ عجل الله تعالی فرجه ـ از نظر حالات، سه نوع می باشد: 1. ارتباط روحی و عرفانی. 2. ارتباط در عالم خواب. 3. ارتباط فیزیكی و رؤیت با چشم ظاهری. آنچه محل اختلاف است و در كتابها و حكایات مطرح می باشد، ناظربه نوع سوم از ملاقات است.
کوروش جان، تو بهانه شدی!
تو بهانه شدی برای تقابل ایران و اسلام.
تو بهانه شدی برای تخریب دین
آری، تو بهانه شدی...
هر چند خودت نمی خواستی
از کارهای نیک تو نمیتوان چشم پوشید ولی عده ای سعی دارند تو را معصوم نشان داده و اسلام را، همان دینی که اگر به تو عرضه میشد، چه بسا می پذیرفتی، تخریب کنند
نمی دانم چرا جوان های ما بجای الگو گرفتن از علی ابن ابی طالب، از تو الگو میگیرند؟؟؟
نمیدانم چرا بدلیل حذف اسم تو از یکی از کتب درسی تاسف میخورند، ولی برای نبودن نامه ی علی(ع) به نمایندگانش تاسف نمیخورند!؟ چرا از نبود شرح مفصل از ملاصدرا ها و بو علی سینا ها تاسف نمیخورند؟؟؟
چرا اینجا سخن از بخشش تو و آزادی در انتخاب دین است ولی کسی از بخشیدن و بخشودن محمد(ص) حرفی نمی زند؟
نکند جرم آنها این بوده که بعد از ورود اسلام، زندگی کرده اند!؟
بگذریم...
تو شاه بودی و بخشیدی.
تو از نظر مادی ثروتمند ترین مردمان بودی و بخشیدی
ولی محمد(ص) و ادامه دهندگان راهش، در نهایت قناعت، بخشیدند و بخشودند.
و من تاسف میخورم که چرا همه جا صحبت از بخشش توست.
نکند چون محمد عرب بوده، صحبتی از او نمی کنیم؟؟
مگر خداوند نگفته است:
ان اکرمکم عند الله اتقاکم
(نزدیک ترین شما به خداوند، پرهیزگار ترین شماست)
مگر این همان جمله ای نبود که روزی بر علیه ظلم بنی امیه استفاده میکردیم؟
کوروش جان، تو ناخواسته واری بازی مهلکی شدی که خودت هم نمی خواستی...بنده حقیر و نزدیک فکرانم، وطن را دوست داریم، ولی هیچگاه آن را نپرستیدیم.تنها خداست که لایق پرستش است
همان خدایی که تو و من به یگانگی آن اعتقاد داشته ایم
می دانم که بعد از این جملات به عرب پرست بودن متهم میشوم، ولی چاره چیست؟ دهانه ی آتشفشان را میتوان بست ولی دهان یاوه گویان را نه!
سدير صيرفي گويد: با برخي از اصحاب بر امام صادق (عليه السلام) وارد شديم، او را نشسته بر خاک ديديم، در حالي که عبايي خشن با آستين کوتاه پوشيده و با قلبي سوخته، همچون مادر فرزند از دست داده، مي گريست، رنگ چهره اش تغيير کرده و اندوه از گونه هاي مبارکش پيدا بود و اشکهايش، لباسش را خيس کرده بود وناله مي کرد:
«مولاي من! غيبت تو، خواب را از چشمانم ربوده و زمين را بر من تنگ نموده و آسايش دلم را از من گرفته است!
مولاي من! غيبت تو، بلا و مصيبت مرا به فاجعه هاي ابدي پيوند داده، و از دست دادن ياران، يکي پس از ديگري، اجتماع و شماره ما را از بين برده، هنوز سوزش اشکي که از چشمم مي ريزد و ناله اي که از دلم بر مي خيزد با ياد بلاها و سختي هاي ـ دوران غيبت تو ـ پايان نيافته که درد و رنج شديدتر و دردناکتري در برابر ديدگانم شکل مي گيرد!»
امام صادق (عليه السلام) آهي عميق و سوزناک کشيد و فرمود:
اي واي! صبح امروز، در کتاب جفر نظر مي کردم و درباره ولادت و غيبت طولاني و طول عمر قائم ما و بلاهاي مؤمنين در آن زمان و ايجاد شک و ترديد در اثر طول غيبت و ارتداد اکثريت مردم از دين و خروج آنان از تعهد به اسلام، تأمل و دقتي داشتم، در اثر آن، رقّت مرا فرا گرفت و حزن و اندوه بر من چيره شد.» [1] .
وقتي حال امام صادق (عليه السلام) ـ که حدود يکصد سال قبل از آغاز دوره غيبت مي زيسته است ـ چنين باشد، بايد ديد حال سرگشتگان دوران غيبت و دورماندگان از چشمه زلال ولايت چگونه بايد باشد، بيهوده نيست که در هر مناسبتي شادي آفرين يا غمبار، سفارش به قرائت دعاي ندبه شده ايم که حديث اشک و سوز دل منتظران حضرت مهدي (عليه السلام) است.
وبي مورد نيست که اين چنين بر دعاي براي فرج در زمان غيبت، تأکيد شده است.
امام زمان (عليه السلام) مي فرمايد: «اکثر و الدعاء بتعجيل الفرج». [2] .
«براي نزديک شدن ظهور و فرج، بسيار دعا کنيد.»
پي نوشت :
[1] کمال الدين ج 2 باب 33 صفحه 353 با رعايت کمي اختصار.
لندن خود را برای المپیک تابستان 2012 آماده می کند . جایگذاری مشعل المپیک در هجدهم می 2012 آغاز خواهد شد . این رویداد تشریفاتی که درآن مردم از طبقات مختلف اجتماعی مشعل المپیک را در سراسر کشور میزبان می گردانند مخصوصاً برای کسانی که این سنت را ابداع نمودند حرکتی نمادین محسوب می شود . در اسطوره شناسی یونان ، مشعل دار اصلی "پرومتیوس" بود.
باید با علم و بصیرت منتظر امام زمان(عج) باشیم زیرا امام حسین(ع) را منتظرانش کشتند.
نگهداشتن دین و ایمان در آخرالزمان مثل نگهداشتن ذغال گداخته در کف دست است.
__________________
آدرس جديد سايت:
antidajjal.ir
antidajjal1404@gmail.com